Blog Ini AdaLaH TemPaT mElUahkAn peRAsAaN kU...LeBiH kEpAdA pEnGaLaMa Ku DaN jUgA cErItErA² aKu DaN fAmIlY kU...tIdAk TerliBaT DgN sEsIaPa Yg lAiN kEcUALi DiNyaTaKaN

jUtAAN tERiMa KaSiH juGa di UcApKaN kEpAda seMuA yAnG sUdI sInGgah Di bLOG yG X SEBeRApA NI...SeLaLu² LaAa SiNgGAh LaGi YE..

iklan best

My IG

Monday, November 21, 2011

menu istimewa 20112011



2….3 menjak ni aku n mr zuar duk gile beli air pearl…..alaaaa mcm coolblog, each a cup  & little taiwan tu….yg leh bubuh biji2 hitam tu yg di panggil pearl…..walaupun bnda ni dah lama…tp baru skrg kami kemaruk dgn air ni…. Skrg ni leh di katakana setiap kali balik kg…mesti singgah kat R&R Seremban…sebabnya nak beli Coolblog....kat arah utara ada…arah selatan pun ada COOLBLOG ni…


Jd semalam aku duk pikir…cmne la diorg buat pearl ni….puas meng”google”….jd nya aku pun terpikir buat je laa dgn tepung ubi kayu….slalu org buat utk makan dgn bubur jer….tp kali ni aku buat nk buh dlm air…..heheheh..senang je cara nya….

Utk pearl

tepung ubi kayu
Sedikit garam
Sedikit air

Campurkan kesemua nya smpai leh jd mcm doh….boleh di bulat-bulat kan…(agak susah gak nak bulat2…sbb dia akan jadi mcm cair bile lama2 kt tangan….)



mcm ni adunan nya

di rebuskan dulu


yg dah terapung tu da boleh angkat

simpan kan dalam bekas yg berisi air utk elak dia melekat...



Ais blended oreo + milo

Ketulan ais
Biskut oreo
Fresh milk (ducth lady)
Air gula
Milo



Ni pun cmpur kan kesemua bahan tu smpai laa hncur…rasa laa klo kurang rasa oreo…tmbah kan lagi…klo kurang rasa lemak…tmbahkan fresh milk… smpai laa air tu rasa sedap di tekak masing2…


dan ini laa hasilnya........

Da sudah tu….cmpur kan je laaa pearl yg di buat td dlm ais blended tu….smlm aku wat je dpt 1 jug… tapi Pearl kat Coolblog sedap lagi... semua lembut je...







No comments:

Create your own banner at mybannermaker.com!