Blog Ini AdaLaH TemPaT mElUahkAn peRAsAaN kU...LeBiH kEpAdA pEnGaLaMa Ku DaN jUgA cErItErA² aKu DaN fAmIlY kU...tIdAk TerliBaT DgN sEsIaPa Yg lAiN kEcUALi DiNyaTaKaN

jUtAAN tERiMa KaSiH juGa di UcApKaN kEpAda seMuA yAnG sUdI sInGgah Di bLOG yG X SEBeRApA NI...SeLaLu² LaAa SiNgGAh LaGi YE..

iklan best

My IG

Wednesday, November 2, 2011

Cara putihkan gigi yg berkarat tue



Mesti ada antara kita2 ni ada masalah gigi kuning kan…salah sorgnya aku ni ler…puncanya?
Salah satu puncanya sbb suka sgt minum kopi @ Nescafe…..ada org kata guna arang…tp zaman skrg org x pakai dapur kayu…jd nak pakai arang kena pegi beli kat kedai2 tertentu je….dan satu lagi cara yg penah aku dgr guna strawberry….tp mahal laa plak...beli mahal2 dok tenyeh kat celah2 gigi...hehhehe

Tp kali ni aku x nak cite pasal arang & strawberry….aku nak bgtau yg salah satu bahan masakan kita pun boleh jadikan gigi kita ni putih….mmg aku dah try…mmg berkesan & nmpak bezanya…benda ni pun senang je nak dapat & harga pun xde laa mahal mana….lagi murah dari ubat gigi tau..!!

Bnda tu adalah…..SODA BICARBONAT….cara dia letak kan soda ni kat berus ubat gigi & gosok la…atau cara yg aku buat…lpas gosok dgn ubat gigi…aku gosok lagi sekali buh soda ni plak…kalau nak betul2 kompom leh tgk2 kat dlam youtube…hari tu aku search…tgk omputih wat mcm ni….


Skrg ni…soda bicarbonate ni salah satu bnda wajib yg ada dlm toilet ku….




5 comments:

Sidratul Muntaha said...

tak menghaksi gusi ke?
nak ltk bape byk?!
mcm best?!
sb ni byk kat dapur.mmg buat cake pun..
cer citer..cer citer

ezs said...

pernah dgn guna soda bikarbonat ni juga tp klu amalkan sllu tak bgus sbb dye menghakis gigi gtula . ezin ada baca petua lain nak putihkan gigi gosok gigi dgn ubt gigi n ltk ckit garam halus. mybe boleh cuba

SiTi said...

ezin ~ owwh ye ke...tp ct xde laa pakai hari2...teragak nak pakai baru pakai...apa2 pun tq ye 4 da info

SiTi said...

Sidratul Muntaha ~ cuba baca komen ezin..katanya menghakis...ct pun baru tau ni...jom kita sama2 try guna garam...ct mmg penah dgr gak tu

Anonymous said...

Aku pun ada tengok kat YouTube, Than aku cuba buat. Pastu aku tengok gusi berdarah dan merah? Apakah soda bicarbonate tu akan merosakkan gusi aku nih?

Create your own banner at mybannermaker.com!