Blog Ini AdaLaH TemPaT mElUahkAn peRAsAaN kU...LeBiH kEpAdA pEnGaLaMa Ku DaN jUgA cErItErA² aKu DaN fAmIlY kU...tIdAk TerliBaT DgN sEsIaPa Yg lAiN kEcUALi DiNyaTaKaN

jUtAAN tERiMa KaSiH juGa di UcApKaN kEpAda seMuA yAnG sUdI sInGgah Di bLOG yG X SEBeRApA NI...SeLaLu² LaAa SiNgGAh LaGi YE..

iklan best

My IG

Wednesday, September 14, 2011

persiapan raya - part 2

sehari sebelum raya plak aku g rumah mak mertua....
sbb MIL nak buat lemang...jadinya ptg tu aku g la menolong serba sedikit...x byk pun buat lemang dlm 15btg kot...1st time ni MIL wat...sbb FIL tetiba kata raya thun ni nak buat lemang...buluh lemang tu pun beli da siap je...RM1 sebatang....baru aku tau yg nak gulung daun pisang masuk dlm buluh pun ada caranya...aku igtkan gulung2 pastu masukkan dlm buluh mcm tu jer...buat lemang ni yg penting kena pandai jaga apinya...apa yg yg beritahu kena pusingkan buluh tu 4 kali...depan, belakang, kiri & kanan....tgk agak2 buluh dah kekuning2 tu boleh laa pusingkan nya...

lepas jer berbuka aku trus balik ke rumah mak ku....hehehe kejap2 kat umah mak..kejap2 kat umah MIL...mcm ni laa klo dah umah dekat ni...aku ni tiap2 thun raya pertama mesti akan jumpa kedua2 mak & ayah ...sonok kan..hehhehe tp yg x sonok...bile en suami kejap2 je lesap...klo rumah A bz...dia lari ke rumah B....begitu laaa sebalik nya...x aci kan...kita ni pompuan x dpt nak lari2 mcm tu...cittt... ammmmaaa





 (peta kat kad kahwin dulu...huhuh)
A - rumah mak ku
B - rumah mil

* naik keta dlm x sampai 10mnit pun da smpai...






No comments: