Blog Ini AdaLaH TemPaT mElUahkAn peRAsAaN kU...LeBiH kEpAdA pEnGaLaMa Ku DaN jUgA cErItErA² aKu DaN fAmIlY kU...tIdAk TerliBaT DgN sEsIaPa Yg lAiN kEcUALi DiNyaTaKaN

jUtAAN tERiMa KaSiH juGa di UcApKaN kEpAda seMuA yAnG sUdI sInGgah Di bLOG yG X SEBeRApA NI...SeLaLu² LaAa SiNgGAh LaGi YE..

iklan best

My IG

Thursday, September 22, 2011

magnet peti sejukkkk


Seminggu sebelum raya aku hantar zikry kat umah mertua aku…sbb nya telinga dia berair lagi …..nak hntar taska aku x berani..takut diorg x terjaga…biasa laa taska rmai kan da tentu rmai bdak2 yg nk di jaga..xkan laa dia nak hadap zikry sorg je kan…lgi truk budak tu nnti ada laa….sbb setiap beberapa jam kena titik kan ubat kat telinga dia…

Masa balik amik zikry…MIL bgtau kat aku yg zikry tekun benar duk kat peti sejuk tu….dia leka duk susun2 ABC yg ada….smbil susun tu dia nyanyi lagu ABC…walaupun susunan dia x betul…ada yg tunggang terbalik…tp sekurang2nya dia tau itu adalah huruf ABC…MIL bgtau dia susun2 mcm tangga…menaik je…kekadang kebawah…& kekadang dia susun2 ikut warna…tp dlm byk2 tu ada gak dia silap kumpulkan warna….huhu…

Jadi lepas je cuti raya hari tu…lunch time aku smpat ke alamanda…g cari kat toys’rus …cari2 jumpa 123 je…bile tnya kat pekerja dia…katanya ada…aku pun ngikut laa dia…smpai aku nmpak dia nak ke pintu stor …trus aku berhenti…dlm hati aku kata…”lorr dlm setor rupanya…apsal x bgtau…xde laa aku susah2 ngikut kamu dikk…” adik tu g amik yg ABC cmpur 123…aku pun beli jela…alang2 tu kan…
Balik je rumah trus aku g susun kat peti sejuk….punya cantik aku susun nya….yg huruf kecik….yg huruf besarnya… & 123…abih penuh da peti sejuk aku tu…bila zikry balik je umah dgn papanya….aku trus tunjuk dia & dia trus melopong & sebut”waaaaaaa”……


 cantik je aku susun....

jom tgk apa jadi lpas tu






v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

 v

v
v
v
v














 ni laa hasil nya....kalau sekarang lagi plak....yg magnet yg kat atas skali tu pun dah di usiknya....ada yg pecah2...penat laa ngumpulnya...tmbah2 lg yg vietnam nya magnet pecah...pandai dia amik kerusi panjat utk teraburkan semua yg ada...



2 comments:

Ya ALya said...

mana beli magnet ABC ni yer......?

SiTi said...

salam kenal....ct beli kat toyR'us alamanda