Blog Ini AdaLaH TemPaT mElUahkAn peRAsAaN kU...LeBiH kEpAdA pEnGaLaMa Ku DaN jUgA cErItErA² aKu DaN fAmIlY kU...tIdAk TerliBaT DgN sEsIaPa Yg lAiN kEcUALi DiNyaTaKaN

jUtAAN tERiMa KaSiH juGa di UcApKaN kEpAda seMuA yAnG sUdI sInGgah Di bLOG yG X SEBeRApA NI...SeLaLu² LaAa SiNgGAh LaGi YE..

iklan best

My IG

Monday, July 30, 2012

Biskut raya dah tersedia....




lepas settle misi pertama
di sambung plak dgn misi seterusnya ni...

sabtu lepas sahur terus bermula operasi ni...buat sensorang hokeh.....mak ada laa jugak bantu sikit-sikit...tapi yg lebih nya nya mak buyung yang sorng ni jer la...sebab mak buyung yg sorang lagi (akk ku) boleh g shah alam pulak....shopping raya katanya...di gagahkan jugak la buat sbb dah teringin sgt nak makan + pikir kan masa yg suntuk...coz akk ku skrg dah masuk 36 mggu....jadi bile-bile masa jer lagi leh sambut anak buah baru ni...


alaaa buat biskut simple....biskut orang-orang lama....
dari sebelum puasa duk mencari org yg jual...kunun2 nak kudap2 tp semua yg jual x rsa sesedap resepi mak ku...heheheh.. jadi biskut ni laa yg jadi biskut 1st tersenarai dlm list tahun ni...


tadaaaaa....... SEMPERIT jerr..



di sebabkan tamak sgt buat la 2 adunan....ha tu dia sehari x mampu nak di habis kan buat sensorang ni..sudah nya baki adunan tu di simpan utk di sambung lagi esok nya tu (ahad)... sebabnya ahad tu ada staf tambahan yang sudi membantu.... mmg cepat betul siap nya....coz tenaga kerja cukup kan


 ni la dia staf tambahan nya (abg ipar)....tukang tekan... sbb ku dah  surrender kerna sakit menekan semalam nya tu pun x habis lagi....




*tahun 1st buat biskut atas meja...sbb x leh duduk bersimpuh lelama....sakit pinggang di buat nya...(nasib baik laa ada lebihan alas meja....so lepas ni buat biskut mcm ni jer la...senang..klo lenguh boleh duduk...klo nak regang2kan badan berdiri plak...)
[mode : rasa mcm kerja kilang buat biskut plak]


*simpan adunan lebihan dalam peti sejuk je...keesokkan nya tu keluarkan awal beberapa jam sebelum nak guna (boleh tmbah sikit marjerin utk melembutkan doh)










No comments: