Blog Ini AdaLaH TemPaT mElUahkAn peRAsAaN kU...LeBiH kEpAdA pEnGaLaMa Ku DaN jUgA cErItErA² aKu DaN fAmIlY kU...tIdAk TerliBaT DgN sEsIaPa Yg lAiN kEcUALi DiNyaTaKaN

jUtAAN tERiMa KaSiH juGa di UcApKaN kEpAda seMuA yAnG sUdI sInGgah Di bLOG yG X SEBeRApA NI...SeLaLu² LaAa SiNgGAh LaGi YE..

iklan best

My IG

Wednesday, October 9, 2013

Bila zikry boleh fokus....




Semalam tgk zikry duk kat meja dan dia sgt2 tekun dgn mewarna..memula tu aku biarkan je... sambil2 aku ngemas rumah aku perhatikan jugak apa dia buat.... bile dia nmpak aku trus dia ckp "mama...cantikk..." aku pun smbut dgn kata "ye cantikkk..." walhal dia guna satu kaler je.... warna hijau ..warna pebret dia tu.. sbb klo apa2 mesti dia akan guna hijau.. kecuali la warna tu xde.... tp apa yg aku nmpk dah ada sedikit improve.... kaler dia da nmpak ikut bentuk objek... xde lg cakar mencakar ... kalau keluar dri garisan pun sikit2 laaa..


* tp lupa plak nak amik gmbr yg dia mewarna tu...



tetiba aku terus terpikir... alang2 dia tgh fokus tu kan... aku cpt2 buat aktivi tiru & ikut dgn dia.... alaa simple je pun... just aku buat dia kena buat kat sebelah tu pulak... yg warna merah tu aku yg buat... yg hijau tu pulak zikry ikut



mama jadi cikgu kejap..... siap satu yg betul bg 100% lg tau.... tang segi tiga plak x habis dia buatnya... pastu aku tambah la garis kat tengah tu... lepas je tambah... zikry terus smbungkan jadi huruf A mcm kt gmbr tu.. sbar je laa.... 





utk yg ni plak.... 2 gmbr yg atas tu aku pegang warna tu skali dengan dia... yg dua kat bawah tu dia buat sendiri... cer tgk kt zigzag tu... dia bukan kenakan garis kat dotdot tu... tp dekat nombor yg aku tulis... boleh laa tu bang...janji jadi ye....







yang ni plak aku suh dia isi tmpat kosong.... tapi kan.. tunggang terbalik dia tulis... cer tgk kt bawah ni....



sebenarnya aku buat garis utk isi kat situ tp dia cuma smbungkan je line yg aku buat tu..... 
ni huruf "F" 



yg ni plak huruf "V"



haaaa yg ni plak huruf "Z" dia x peduli terbalik ke apa... amik senang je dia... just tmbah apa yg xde.... haahhaha abang2.. xpe laaa janji abang paham kan....


ALHAMDULILLAH....
rasanya semalam paling lama dia boleh fokus buat kerja2 menulis & mewarna ni.. dlm 1/2jam jugak tu... sampai aku yg ajak dia tido pun dia masih leka dgn mewarna ni.... adik dia dah tido awal.. tu yg dpt sama2 buat aktivi dgn zikry.... 


*semalam baru dpt kol dri CDC HUKM.... 31/10/2013 ni buat assessment kat sana.. utk jumpa pakar plak 21/4/2014 hokehh... 6 bulan dari sekarang....

CDC - Children Development Center






psstt...... mama nya guna kerta masa amik exam KPSL PTK dulu.... hahahah ada lebih bawak laa balik...dan ini lah kegunaannya... utk anak2 kannn....




posted from Bloggeroid

2 comments:

bibi yusof said...

best nya activity zikry.. :)

syariza09 said...

kdg2 tu klakar kan masa kita ajar anak. mcm2 ragam leh tgk. kalo time rajin tu, nk suruh stop pon susah :)

Create your own banner at mybannermaker.com!