Blog Ini AdaLaH TemPaT mElUahkAn peRAsAaN kU...LeBiH kEpAdA pEnGaLaMa Ku DaN jUgA cErItErA² aKu DaN fAmIlY kU...tIdAk TerliBaT DgN sEsIaPa Yg lAiN kEcUALi DiNyaTaKaN

jUtAAN tERiMa KaSiH juGa di UcApKaN kEpAda seMuA yAnG sUdI sInGgah Di bLOG yG X SEBeRApA NI...SeLaLu² LaAa SiNgGAh LaGi YE..

iklan best

My IG

Saturday, August 14, 2010

Biskut Marmar Coklat





ni Lagi Yang AkU cuba BuAT dalam CuTi sakit ...haRi Ni baru sempaT Upload...
sajA gatal-gatal tAngan naK mEncuba...aKu pun x tAu laaa NapE rajiN sangat Nak buAt sEmua
ni...taPi salaH satu Sebabnya baHan & keleNgkapan yanG cukuP kat KampUng ni...tapi Dalam raJin tuE ada gak MalasnYa..hehehe..sePatutnya...biskUt nya nipiS je...ketebalan BiSkut & coklat LebiH kurang sAma..tapi Sebab maLas nak bakar dAlam 2 talam...Aku bAkar dalAm 1 talaM je Semua AdUnan ni...tu Yang tEbal semCam je.. coRak Kat cOklat tue..aKu main HantAM je...eheheh...rasa BiSkut sedap...raNgup + rasa CoKlat..mmG sedap...baGi aku laa...seBab aku ni mmg PeMinat Coklat... =)


kalAu naK cuba...jangAn segAn-seGan meng'Copy"...





BISKUT MARMAR COKLAT

220g   mentega tanpa garam
110g  gula halus
50g    susu tepung
80g    badam, dikisar
260g  tepung jagung

Bahan Hiasan
coklat hitam masakan
coklat putih masakan (aku tukar coklat hijau)


Cara Membuatnya


1. pukul mentega bersama gula sehingga kembang. Kemudian bubuh susu tepung, badam dan tepung jagung. Uli sehingga adunan lembut.

2. Canai adunan di dalam acuan 25cm x 25cm, berlengser mentega. Bakar 15-20 minit. Apabila masak angkat dan sejukkan.

3. Cairkan coklat hitam dan putih masakan menggunakanperiuk bertingkat. Tuang coklat hitam pada seluruh permukaan biskut. Picit coklat putih masakan secara memanjang dan lorek corak batik menggunakan lidi. Sebaik-baiknya simpan di dalam peti sejuk.

4 comments:

aLoY said...

wa.. rajin masak... tp ti.. bile ko hamil kosong tuh? da tu ko kene pantang lame gak ke? hehehe.. maklum ler xder pengalaman

mekchu said...

ala.. mekchu tak de tenaga la nak buat.. dah siap nnti pos bleh?? hehehe

SiTi said...

loy ~ tp aku x serajin ko...huhuhu ko tu lagi byk...baru je & hari ni aku baru naik keja....org kata baik berpantang bersalin dari pantang gugur...huhuh aku rasa sebab klo gugur dpt mc seminggu je...klo ikut mak aku kena pantang mcm bersalin laaa...apa2 pun kita yg kena kuat...menahan segala2 tambah2 bulan pose ni....

SiTi said...

mek chu ~ meh je laaa dtg ghombau x yah nak pos2..