Blog Ini AdaLaH TemPaT mElUahkAn peRAsAaN kU...LeBiH kEpAdA pEnGaLaMa Ku DaN jUgA cErItErA² aKu DaN fAmIlY kU...tIdAk TerliBaT DgN sEsIaPa Yg lAiN kEcUALi DiNyaTaKaN

jUtAAN tERiMa KaSiH juGa di UcApKaN kEpAda seMuA yAnG sUdI sInGgah Di bLOG yG X SEBeRApA NI...SeLaLu² LaAa SiNgGAh LaGi YE..

iklan best

My IG

Friday, July 3, 2015

Owhhh Mr.F.....




kenapa kah??
sehari x tgk x boleh ni...
duk teringat-teringat jer ni... haiiish 
sory mr husband ku..... isteri mu tgh addict sgt dengan Mr.F skrg ni


Siapakah MrF ni...????
abang sado tau dia ni....tp sayang Noorul dah kebas dia awal-awal....
ku hanya mampu tgk jela bibit-bibit cinta diorg...
tp tu la yg buat aku tertunggu-tunggu cite ni skrg....


heheheheh...
dah addict dgn cerita M.A.I.D pulak.....
aku ni xberapa suka sgt kat ayda jebat tu... sbb penah tgk dia dlm hlive...
mcm gedik jer.... bertepuk bertampar dgn zul ariffin dlm tu.... tapi weekend haritu masa kat rembau...
tertengok la pulak marathon cerita M.A.I.D ni... dari episod 1....
terus tersuka pulak tgk cite ni....  
cerita ni tau.... bukan tersuka aydajebat ye... harap maklum


Tarikh : stat 15 Jun 2015 , Isnin - Jumaat 
Masa : 10 malam
Siaran : Astro Ria (104) & Ria HD (123)
Pengarah : Michael Ang

Senarai pelakon & watak

Zul Ariffin sebagai MR.F / Harris
Ayda Jebat sebagai Noorul
Tasha Shilla sebagai Elisa
Nina Juren sebagai Puan Sri Kirana
Eizlan Yusof sebagai Tan Sri Hamdan
Hefny Sahad sebagai Haikal/carl


Cerita ni diadaptasi dari Novel MAID


Mengisahkan kehidupan seorang gadis bernama Noorul yang menjadi pembantu rumah di rumah mewah seorang Jurutera Kacak bernama Harris Tan Sri Hamdan, yang sgt cerewet sehinggakan Noorul menggelarkannya MrF (Jolokan utk "Fussy") Noorul pernah bekerja di sebuah kilang tetapi telah ditutup dan menjadi pengangur seketika sebelum membuat keuptusan utk bekerja sbgai orang gaji.

MrF seorang yang tidak mesra alam, suka menengking dan suka memberi arahan dengan meninggalkan nota di setiap ceruk rumahnya. Pada suatu hari MrF menyuruh Noorul memasak Nasi Beriyani untuknya, perkara tersebut merunsingkan Noorul kerana dia tidak tahu memasak. Oleh itu, Noorul nekad utk belajar memasak dgn menghadiri kelas memasak Chef Aidil. Lama-kelamaan mereka mula mengenali, Noorul mula jatuh cinta dengan majikannya.

Fitnah yang melanda menyebabkan Noorul dan MrF terpaksa bernikah utk menutup malu dan mahu menjaga reputasi perniagaan keluarga Tan Sri dan Puan Sri. Noorul yg memendam perasaan cintanya kepada MrF mula gusar bolehkah dia menerimanya sebagai isteri. Dalam masa yyang sama, mereka tertanya-tanya siapakah dalang sebalik penyebaran fitnah ini. Adakah angkara Asyraf, yg sememangnya berdendan dengan Noorul? atau pun, musuh perniagaan Tan Sri Hamdan? Mampukah Noorul dan MrF melayari bahtera rumah tangga bersama? Bagaimana pula dengan Elisa yg sememangnya cintakan MrF? Apa pula terjadi kepada Nurina, bekas kekasih MrF pulang ke Malaysia utk menagih kembali cinta daripada lelaki itu? Haikal pula, dapatkkah menerima Noorul, org yg dicintainya sebagai kakak ipar?


Mr.F jelous tgk kemesraan Noorul dgn adiknya haikal dlm mjlis diorg g ni.....

tgk caption dari zul ariffin "MrF dah mula syok kat Noorul"






Mr lee aka pengarah drama ni (michael ang)









ni la dia haikal... adik ipar Noorul....


owwhhhh x sabarnya nak tgk mlm ni.....



No comments: