Blog Ini AdaLaH TemPaT mElUahkAn peRAsAaN kU...LeBiH kEpAdA pEnGaLaMa Ku DaN jUgA cErItErA² aKu DaN fAmIlY kU...tIdAk TerliBaT DgN sEsIaPa Yg lAiN kEcUALi DiNyaTaKaN

jUtAAN tERiMa KaSiH juGa di UcApKaN kEpAda seMuA yAnG sUdI sInGgah Di bLOG yG X SEBeRApA NI...SeLaLu² LaAa SiNgGAh LaGi YE..

iklan best

My IG

Tuesday, August 4, 2015

Tragedi Raya 2015



Dah masuk raya ke-19 dah hari ni....
entry raya langsung x up lagi... makin malas nak up entry skrg ni.... 
Apa-apa pun aku nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri buat yg mmbaca blog yg sesekali update ni...


Tahun ni giliran beraya di Rembau...
 tahun lepas 1st time raya Port Dickson (umah baru Mil)
dan raya kli ni aku terlebih rajin sikit...

menjahit manik ...setelah 6tahun x buat


headband auni & airis


wallet separator utk duit raya anak-anak


seluar malam raya anak beranak.... 


ok.. nak cerita pasal tragedi raya....
biasa la sehari sebelum raya dah tentu2 byk benda nak buat kan... kemas itu ini...
basuh segala pinggan mangkuk yg setahun sekali keluar... prepare utk makanan utk esok...
dan selalunya bnda akhir aku buat sebelum tido adalah iron baju... mcm biasa aku akan iron baju yg paling kecik.. sbb senang & cpt siap ... dan baju ku jatuh baju ke-4 aku iron... tp sebelum tu aku iron baju cotton zikry.... dan terberhenti kejap sbb susukan airis... (cotton kan kena level yg tggi nk bagi licin...)
jadi lepas airis tido... aku smbung la balik iron baju raya ku.....DANNNN.....


waaaaaaa ... net kat baju ku cair.. akibat kepanasan melampau....
haaaaa nak mengerlip sgt kan.... nasib la net dia jer xmakan sekali kain nya.. penyudahnya aku wat gini kat lengan baju ku itu..... dari jauh mmg x nmpak... tp agak pelik jugak sebenarnya.. sebab kedudukan nya ni dekat area siku baju tu... hahahahha....


sudahnya kat lengan sebelah pun aku jahit gak bagi sama


dan tragedi bukan stop malam raya jer tau....
malam raya ke-2 pun jadi lagi.. kali ni lagi tragissss.... waaaaa.. trus x leh pakai dah....

dan ni la hasilnya...
pakai kain kosong je.... dah la baju ni ada sentimental value
kain ni la kain hantaran ku masa tunang dulu.. dan baju ni jugak aku pakai utk shoot outdoor kat pekan rembau lepas majlis kenduri rumah aku...


dan ni la sikit gmbr raya kami 1 keluarga.... xbyk pun amik gmbr...
mr zuar dah malas nak snap ... 
sodihh den.. makin ramai anak.. makin kurang gmbarnya.... hurmmmpppp






dan last skali nni.. nak belanja gmbr ni...
baru beberapa jam dah tukar uniform....  
caption gmbar : lega anak dah tido.....



No comments:

Create your own banner at mybannermaker.com!