Blog Ini AdaLaH TemPaT mElUahkAn peRAsAaN kU...LeBiH kEpAdA pEnGaLaMa Ku DaN jUgA cErItErA² aKu DaN fAmIlY kU...tIdAk TerliBaT DgN sEsIaPa Yg lAiN kEcUALi DiNyaTaKaN

jUtAAN tERiMa KaSiH juGa di UcApKaN kEpAda seMuA yAnG sUdI sInGgah Di bLOG yG X SEBeRApA NI...SeLaLu² LaAa SiNgGAh LaGi YE..

iklan best

My IG

Tuesday, October 11, 2011

zikry & audiologi



last week kan aku bersiaran dari hospital... sebenarnya aku bwk zikry g earing test..ni berikutan masalah telinga dia dulu yg dah 4x overflow & dia still x bleh ckp..jd paed kata sebelum buat apa2 kena buat audiologi dulu tgk betul ke sbb telinga dia jd lmbat brckp…

so…hari tu doc bwk msuk bilik kedap bunyi…dlm tu ada laa meja kecik & mainan budak2…zikry masuk je pintu trus berlari ke situ main..smbil tu doc beri penerangan kat aku mcm mana nak buat test…doc akan tutup 1 lampu biarkan bilik dlm keadaan malap..berdepan meja mainan tu ada 2 speaker besar…dan sebelah kanan meja mainan tu ada 2 kotak hitam…doc bgtau aku suh ajar zikry pandang kotak hitam tu bile speker tu berbunyi…doc akan buat smpai zikry boleh pandang kotak hitam tu sendiri tanpa di suruh…utk tau dia peka  ke x…

jadi aku pun buat la apa yg doc suh…tp zikry jadi takut plak…hahahaha sbb nya dlm kotak hitam tu ada anak patung yg akan menari smbil kena suluh dgn lampu dari atas bile speker tu bunyi …ye laa dlm malap2 tu buat mcm tu plak kat patung tu nmpak mcm hantu laa…2x buat trus zikry xnak pandang lansung & peluk je aku ni...sudahnya doc kata test ni x berjaya…kena buat next test..tp tu kena bg dia ubat tido nnti sbb test tu xkan berjaya kalau ada pergerakan…

jadinya pulang dgn hampa tanpa sebarang kputusan & kena tggu bulan 12 nnti bru buat test yg 1 lagi…


 ni yg 1st skali doc check


 mcm ni jugak kedudukan dlm bilik


 haaa mc ni laa masa test tu..tu yg zikry takut...heheheh


*pic dari goole

*masa kat kat audilogi tu aku tgk ramai gak baby yg nak buat test…sian kan kecik2 lagi..agaknya cmne kes diorg ye kecik2 tu da kena buat test 


No comments:

Create your own banner at mybannermaker.com!