Blog Ini AdaLaH TemPaT mElUahkAn peRAsAaN kU...LeBiH kEpAdA pEnGaLaMa Ku DaN jUgA cErItErA² aKu DaN fAmIlY kU...tIdAk TerliBaT DgN sEsIaPa Yg lAiN kEcUALi DiNyaTaKaN

jUtAAN tERiMa KaSiH juGa di UcApKaN kEpAda seMuA yAnG sUdI sInGgah Di bLOG yG X SEBeRApA NI...SeLaLu² LaAa SiNgGAh LaGi YE..

iklan best

My IG

Friday, August 20, 2010

Bubur Jagung.....



* akhirnYa dapaT gak Upload GamBar...seTelah 4-5 Hari BeRusaha




ni  Cite MinggU lepAs..heeHehe soRy laaa Kalo cite PasaL mAkan lagi...mOod Tengah RaJin..tU yaNg semua nAk buat...mEmang aKu yaNg sibuk nAk buaT...jaDi aKu kol Laa Abah yaNg kebetulaN Ada kat luaR..jAdi kiriM laa bahaN-bahan yanG xda...di SebabkaN TunGgu puNya tUnggu...last-Last aKu tertido...wink...wink..wink.. suDahnYa..biLa aku terseDar Mak dah Buat seParuH JAlan..EHheheh jaDi nya my Mom handmade laaa yer...aKu jadi TukanG masuKkan jagunG & sagu  daN juga TukaNG kacaU jer...



  • 4 tongkol/batang jagung manis-diambil isinya @ Jagung yang dah siap paket kat pasaraya
  • 5-6 sudu besar gula (ikut manis) ( ari tu pakai gula perang)
  • 1 mangkuk kecil santan pekat
  • 1- 1 1/2 mangkuk kecil air
  • 2 helai daun pandan disimpul
  • 1/4sudu teh garam (optional)
  • segenggam sagu dibilas dan toskan(optional)

Cara-cara

  1. Isi jagung dibersihkan dan direbus dengan air lebih kurang 8-10 min. (jagung ni cepat masak)
  2. Kemudian masukkan gula, santan, daun pandan, garam dan sagu. Biar mendidih dan masak

No comments:

Create your own banner at mybannermaker.com!